Ukens matblogger i VG

Torsdag 1.mai er det nøyaktig ett år siden jeg startet å matblogge. Målet var å lage en praktisk og nyttig blogg med hovedvekt på hverdagsmiddager og med ukemenyer og handlelister for hverdagene. Litt fest, dessert og bakst også, selvsagt – men som i livet ellers er det jo flest hverdager. Når man har fri og ferie er det lettere å sette av tid til å lage mat, mens hverdagene er mer travle for de fleste, og da er målet i de fleste hjem å få hverdagslogistikken til å gå opp – og finne enkle, gode retter som er raske å lage, og som alle i familien liker. Det som settes på bordet bør jo også være relativt sunt. (Hva som er sunt og hvor sunt det bør være er det selvsagt litt ulike meninger om…)

Det har blitt et kjempemorsomt år, og jeg er blitt veldig glad i å boltre meg på bloggen min med ulike oppskrifter, og ikke minst å stadig prøve ut nye retter. Dessuten er det stor stas å få tilbakemeldinger på at lesere finner oppskrifter de kan bruke, og at det jeg legger ut er nyttig for flere enn min egen husholdning. Bloggen blomstrer!

Denne uken var jeg ukens matblogger i VG – noe jeg tar som en bekreftelse på at det bare er å stå på og jobbe videre med å skape en nyttig og praktisk blogg for travle familier som trenger inspirasjon og nye ideer til hva til skal sette på bordet når ettermiddagen kommer. 

Hele saken kan du lese her.

Siden januar har bloggen vært tilknyttet Nettavisens bloggplattform. Nettavisen satser på bloggere, og har samarbeidsavtaler med mange ulike blogger fra ulike fagfelt og interessefelt. Ikke minst samfunnsengasjerte bloggere som har mye på hjertet om det som til enhver til foregår rundt oss. Noen med så sterk bloggstemme at de setter dagsorden. Det er et morsomt univers å få være en del av.

I forbindelse med at vårt  samarbeid startet i januar gjorde Nettavisen et intervju med meg som du kan lese her:

Jeg prøver å være en matdetektiv.

Jeg håper mange fortsetter å følge meg videre det neste året også – jeg gleder meg veldig til fortsettelsen!          

 

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

4 thoughts on “Ukens matblogger i VG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top