Cæsar-wraps

Liker du Cæsar-salat? Ja, da vil du elske disse.

Cæsar-salat er en av mine absolutte favoritter, og jeg har selvsagt en oppskrift på en god variant her bloggen. Men etter at jeg oppdaget disse wrapsene, spørs det om ikke de kommer til å bli laget litt hyppigere enn salaten. Det er så enkelt og så godt!

Dressingen her er jukset litt til, så du ikke trenger å bruke ansjosfileter som er i den originale Cæsar-dressingen. De har de til og med sluttet å selge på Meny her jeg bor, så det er ikke så lett å få tak i. Men denne oppskriften fungerer superbra, så det er ikke noe savn.

Du kan bruke vanlig majones, lett majones eller som jeg gjør her – lett creme fraiche.

De passer fint til lunsj (jeg kunne spiste dem til frokost, lunsj, middag og kvelds), som turmat – eller en del av en buffet – eller du kan skjære dem i mindre biter og bruke dem som del av et tapasbord. 

Lag og spis!

Nok til 6 store tortillas

Fra kjøkkenbenk til sulten munn, 20 minutter.

Dette trenger du

6 store fullkornstortillaer
2 hjertesalater
1/2 grillet kylling, eller 2 fileter, eller et stort bryst
1/2 dl lett creme fraiche, eller vanlig majones eller lett majones
1/2 dl revet parmesan
2 ss sitronsaft (fra en ordentlig sitron)
1 ss worcestersaus
1 ss dijonsennep
1 hvitløksfedd
1/2 dl olivenolje

Slik gjør du

Varm tortillaene etter anvisning på pakken. De skal avkjøles et par minutter før du bruker de.

Rens kyllingen for skinn og bein, og ha i små biter. Eventuelt stek opp i små biter hvis du velger filet eller bryst.

Bland alle ingrediensene til dressingen. Lett creme fraiche, sennep, worcestersaus, revet parmesan, revet hvitløk og sitronsaft.

Pisk inn litt og litt av 1/2 dl olivenolje til slutt.

Riv hjertesalaten i fillebiter. Jeg holder ved rota, og vrir av salaten litt etter litt fra ytterst og inn mot rota.

Bland salat, kylling og dressing godt i en bolle.

Ha på to-tre rause skjeer med blandingen på hver tortilla, rull sammen og skjær pent på skrått i to deler. Eller skjær i flere mindre deler.

Nammenammenammenam!

 

#cæsarwraps #wraps #smårett #tapas #cæsar #cæsasalat 

 

    

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

6 thoughts on “Cæsar-wraps

  1. Guri: Ja, jeg tror ikke det spiller så stor rolle hvilken salat man bruker her. Det er vel kombinasjonen av kylling, salat og dressingen som uansett gjør susen.:) Jeg har akkurat spist opp restene til lunsj.:-D God helg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top