Asiatiskinspirert salat med laks

Jeg er egentlig ikke noe salatmenneske. Det er sjelden jeg går til salatbaren  – hvis det finnes noe slikt –  der jeg måtte spise lunsj. Unntaket er kanskje en skikkelig god Cæsarsalat. Det kan jeg spise når som helst hvis jeg får muligheten til det.

Og jeg synes absolutt salat hører grillsesongen til – som tilbehør i form av potetsalat eller for eksempel denne deilige salaten med brokkoli og bacon.

Men av og til dukker det opp noe som får meg til å revurdere mitt forhold til salater som hovedrett. Sånn som denne. For denne kunne jeg spist til lunsj hele tiden. Eller til kvelds. Eller til middag. Nydelig, er den!

Nok til 2-4 til lunsj, litt avhengig av hvor sultne dere er.

Fra kjøkkenbenk til lunsjbord, 20 minutter.

Dette trenger du

300 gram salmalaks
1 salathode, eller en miks av to små salater
2 gulrøtter
1 bunt vårløk
1 dl tørket aprikos
1 dl mandler
1/4 dl riseddik
2 ss honning
3 ss sesamolje
salt og pepper

Slik gjør du

Sett stekeovnen på 200 grader. Salte og pepre fisken.

Stek den i 8-10 minutter midt i ovnen.

(Hvis du velger vanlig laks bør den stekes i 20 minutter)

Lag dressing av eddik, honning og sesamolje,

Riv salaten i en bolle, og ha i nesten all dressingen. Spar et par spiseskjeer.

Riv gulrot og skjær vårløk i smått. Ha i sammen med salaten.

Skjær aprikosen i mindre biter, og hakk mandlene i mindre biter også. Hvis du vil og har tid kan du riste mandlene lett i tørr stekepanna, da blir de enda bedre  i salaten.

Bland alt veldig godt, og fordel på tallerkener.

Ha flaket fisk over, og drypp resten av dressingen over fisken.

NYT!

 

#salat #asiatisksalat #asiatiskinspirertsalat #laks #salmalaks #lunsj   

 

 

 

  

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

One thought on “Asiatiskinspirert salat med laks

  1. 247 Overnight Pharmacy Canadian [url=http://aquedan.com]sertatralinzoloft without prescription[/url] Propecia Hair Color When Will Dapoxetine Be Available? O

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top