Varm bringebærsaus

I sommerferien er jeg veldig lat når det gjelder desserter. Jordbær og fløte – eller noen andre bær. Eller is i alle mulige variasjoner. Is er aldri feil. 

Men du føler jo (særlig når du har gått hen og blitt matblogger:)) at å bare slenge en isboks på bordet kanskje blir litt… stusselig. Men lager du denne varme bringebærsausen er det plutselig en dessert i en helt annen divisjon! Bare spør cowboyen min. Serverer jeg noe søtt til slutt med krem eller bringebær – eller begge deler – snakker vi om en kraftig investering i ekteskapelig lykke.

Du varmer opp et par poser med frosne bringebær, tilsetter til sitronsaft og melis – og rører. Så kan du servere. Hvis du vil kan du bruke stavmikseren og få en helt jevn saus, men jeg synes det er mye bedre med litt ordentlige bær.

Nok til 6-12 personer

Fra kjøkkenbenk til dessertbord, 10 minutter.

Dette trenger du

2 poser frosne bringebær a 400 gram
200 gram melis
4 ss sitronsaft, fra en ekte sitron

Slik gjør du

Ha bringebærene i en kjele. Varm opp på middels varme til det putrer.

Ha i melis og sitron og rør ut.

Når alt er rørt ut og gjennomvarmt er det klart for servering.

Nammesen!

 

#bringebær #bringebærsaus #is #dessert #sommerdessert

   

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

2 thoughts on “Varm bringebærsaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top