Pizza med pesto

I den grad jeg har et kjærlighetsforhold til mat, må det i så fall være pizzaen som er min utkårede. Tradisjonell og god som lørdagspizzaen, eller hot og annerledes som chilipizzaen. Voksen og sammensatt med fiken, blåmuggost og valnøtter – eller som denne – ultraitaliensk fra innerst til ytterst med pesto, tomat og mozzarella.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har snublet over pizza med pesto før nå. De er jo som skapt for hverandre!

Pestoen blir selvsagt aller, aller best hvis du lager den selv.     

Du har også mange valg når det gjelder pizzabunn:

HER finner du oppskrift på tynn, italiensk bunn.

Du kan også jukse litt, og bruke nanbrød, pitabrød eller tortillas.

Du finner også oppskrift på glutenfri bunn på bloggen.

Eller kjøp ferdig bunn.

Dette trenger du til toppingen

Pesto
mozzarella
tomat
litt parmesan
litt basilikum
litt olivenolje

Slik gjør du

Smør et tynt lag med pesto utover pizzadeigen.

Ha skiver av mozzarella og tomat oppå pestoen.

Stek avhengig av type bunn.


Server med litt revet parmesan, litt baslikum og gjerne noen drypp med god olivenolje hvis du har.

Deilig, deilig  pizza!!

 

#pizza #pizzamedpesto #pesto #italienskpizza 

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top