Tillas ostekake

Det blir ofte litt matprat når jeg er bedt bort, eller hvis jeg går ut en kveld.

Noen har kanskje prøvd noen av oppskriftene på bloggen og vil gi meg en tilbakemelding på det. Eller noen har en egen favorittoppskrift som de har lyst til å dele med meg. Det er veldig hyggelig, jeg blir verken lei av å snakke om mat eller å lage mat. Heldigvis.:)

Som denne. Tilla er naboen min, og denne fikk jeg skriblet ned på en post-it-lapp litt sånn etter midnatt. Så jeg er ikke bombesikker på at jeg har gjort det akkurat sånn Tilla gjør det, for vi hoppet over fremgangsmåten. Men så lenge resultatet blir som dette, så spiller det jo egentlig ingen rolle…

Takk Tilla!:)

Fra kjøkkenbenk til kakebord, 30 minutter + en natt i kjøleskap.

Dette trenger du

130 gram kvitseidsmør, romtemperert
20 digestivekjeks
1 pk sitrongele
1 philadelphiaost, 200 gram
1 pk TINE kremost med mandarin og ananas
3 dl kremfløte
1 ss sukker
1 beger seterrømme, 3 dl

Slik gjør du

Skjær smøret i terninger og bland med knuste kjeks (ha f.eks. kjeksene i en pose, og knus med kjevla) 

Fordel i bunnen av en vanlig, rund kake form, ca 24 cm i diameter.

Rør ut gelepulveret i halv mengde med kokende vann. (2.5 dl) og pisk godt i et par minutter. Sett til avkjøling.(Geleen skal være kald, men ikke stivne)

Bland rømme og kremost.

Stivpisk kremfløte med sukker, og vend forsiktig inn i osteblandingen.

Rør inn den avkjølte geleen.

Hell over kakebunnen, og la stå i kjøleskapet over natta.

Pynt etter ønske.  

 

#ostekake #maikake

 

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

2 thoughts on “Tillas ostekake

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top