Muffins med blåbær og hvit sjokolade

Jeg har ikke har tenkt til å bevege meg inn i cupcakes-universet. Jeg er rett og slett ganske dårlig på kakepynting.

Men under en cupcake skjuler det seg jo rett og slett en muffin. Og når det er blåbær i skogen og sjokolade i butikken, ser jeg ingen grunn til at de trenger noe mer enn nettopp det.

Så fort man setter tennene i disse små, deilige muffinsene med blåbær og hvit sjokolade er mangelen på kunstferdig frosting glemt for lengst.  

Nok til ca 15-20 stk.

Fra kjøkkenbenk til kakebord 45 minutter (30 minutter i ovnen).

Dette trenger du

125 gram smør
75 gram blåbær (frosne eller friske, jeg foretrekker friske)
75 gram hvit sjokolade (hakket)
4 1/2 dl hvetemel
1 /2 ts salt
3 ts bakepulver
1 egg
100 gram sukker
1/2 dl melk
1 dl kefir

Slik gjør du

Sett stekeovnen på 180 grader. Smelt og avkjøl smøret.

Ha bær i en skål.

Bland bær og hakket sjokolade  med ca 1/2 dl av hvetemelet og sett til side.

Bland resten av det tørre, bortsett fra sukker.

Visp egg og sukker til stiv eggedosis.

Rør inn smør, melk og kefir. Rør inn det tørre.

Bland deretter forsiktig inn bær og sjokolade.

Fordel røren i papirformer, som helst står i stivere muffinsformer av silikon eller aluminium. cirka 2/3 skal fylles.

Stek i midten av ovnen i cirka 30 minutter til de er gyldne og fine.

Skikkelig pene muffins –  uten pynt! .-)

 

#oppskrift #mat #muffins #blåbær #hvitsjokolade #bakst #kake

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

4 thoughts on “Muffins med blåbær og hvit sjokolade

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top