En hjelpende julehånd

Desember nærmer seg med stormskritt, og det skrives lister i de tusen hjem.

Adresselister til årets julekort. Lister til matinnkjøpet som må gjøres i god tid, så all julematen kommer i hus før jul. Ikke minst listene over gaveinnkjøp til liten og stor.

Det er jammen mye å holde orden på for en stakkar, og ikke minst er det en utfordring å finne den riktige gaven til den riktige personen. Da er det godt det er hjelp få!

Elkjøp har tatt dette på alvor, og på hjemmesiden sin har de en julegavehjelper, hvor du kan plotte inn kjønn, alder og interesser – før nissens internetthjelper kommer opp med passende gaveforslag. Genialt!

I tillegg til selve gavehjelperen, har de mange andre julegavetips på sidene sine. Du kan også prøve deg på årets julekonkurranse, og vinne fine premier fra Elkjøp sitt store sortiment.

Hos Elkjøp får du ikke bare hvite- og brunevarer, de har for eksempel alt hjertet kan begjære av data/mobil og tilbehør, de har et rikt utvalg i filmer og serier, lyd, bilde, fotoutstyr og spill – og alt du trenger til pleie av hus eller kropp. Selvfølgelig får du også alt du trenger til kjøkkenet, enten du er matblogger eller ei.

For moro skyld la jeg inn meg selv, og i tillegg til de ønskene jeg hadde fra før – blir jeg altså ikke sur hvis jeg finner denne Pasta Basta-maskinen under treet.

Det meste av det jeg bruker til matlaging på kjøkkenet mitt kan du få kjøpt på Elkjøp, blant annet denne lekre Kitchen Aid maskinen – knallrød selvfølgelig. Den bruker jeg for eksempel til å lage disse nydelig, italienske biscottiene. De smaker jul, og kan med fordel dyppes i en deilig liten espresso.  

Hvis du har lyst til å lage noen til deg selv – eller enda bedre – noen du kan gi bort til jul, finner du oppskriften her.

(Jeg fant forresten noe annet til meg via den smarte julegavehjelpen på Elkjøp sine sider også – nemlig lillesøsteren til kjøkkenmaskinen min, en rød Kitchen Aid-blender… Me like…Me like)   


Storebror og lillesøster Kitchen Aid. Bilder fra Elkjøp sine nettsider. 

På julaften er det ikke noe som er mer stas når en gave du har kjøpt får WOW-lyden med tilhørende kjempeglis. Du vil helst ikke ha den litt spørrende, tilgjorte – oi, den var… artig. Artig er ikke bra. Da er det greit å ha et sted for gode tips, så blir faren for å bomme med gavene betraktelig mindre.

Elkjøp har spurt 10 000 kunder om hva de ønsker seg til jul, og dette danner grunnlaget for julegavehjelpen.

Jeg har for eksempel en nevø på 8 år som jeg ikke helt vet hva jeg skal kjøpe til – men nå tror jeg det blir denne tøffe Lego Star Wars-klokka. Den kom opp som forslag i hans aldersgruppe. (Nå håper jeg bare han ikke har begynt å lese bloggen min!) 

For de som ennå ikke har gått til anskaffelse av en Nespresso-maskin, bruker det å være en suksess blant de fleste voksne. Vi kjøpte en til min søster for et par år siden, den har vært flittig elsket og brukt siden. Omtrent like elsket som vår egen. I øyeblikket er det faktisk kampanje på den vi har hos Elkjøp. 

Og får du lavt blodsukker av all julegaveshoppingen i et av Elkjøps store varehus, kan du jammen meg få tak i en sjokoladebit ved kassa også. Eller du kan lage disse selv når du kommer hjem:   

Fantastisk sjokonøttekonfekt!

Rester av kjeks og småkaker sammen med nøtter og/eller tørket frukt, transformeres til den deiligste julekonfekt. Perfekt til kaffen, og oppskriften har jeg selvsagt lagt ut på bloggen min.

Da kan du bare legge beina høyt, og glede deg over at julegavehandelen er i land denne julen også – takken være Elkjøpnissen.:)

 

Innlegget er skrevet på oppdrag fra Elkjøp. 

 

 

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

2 thoughts on “En hjelpende julehånd

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top