Pizza med laks

Det finnes en ganske sunn og god måte å unne seg pizza midt i uka på. 

Ved å kjøpe to halvstekte pizzabunner med fullkorn (jeg bruker de fra Eldorado med to i pakka som du finner ved brødhylla), pensle litt olivenolje over og legge på tynne skiver av laks, tomat og sjalottløk, har du en fiskemiddag det er skikkelig sus over. Dette er faktisk helt latterlig godt! 

Du kan selvsagt lage deigen selv, men med disse bunnene er det ikke mange minuttene som skal til før du kan sette middagen på bordet. Cirka 20 minutter tar dette meg. 

Server med yoghurt naturelle som dip, eller lag en tzatziki mens pizzaen steker.  

Denne og mange andre oppskrifter på hverdagsmat finner du også på min app for hverdagsmat. Den kan lastes ned fra App Store eller i Google Play.

Nok til 4.

Fra kjøkkenbenk til middagsbord 20 minutter. (Med ferdig pizzabunn)

Dette trenger du

2 pizzabunner av typen halvstekt fullkorn fra Eldorado 
ca 200-300 gram laks, skinn og benfri
2-4 sjalottløk
tomater, sherrytomater eller plommetomater
olivenolje
salt og pepper
yoghurt naturelle
(pluss agurk,sitron og hvitløk hvis du heller vil lage tzatziki)

Slik gjør du


 

Finn frem det du trenger. Dette, pluss olivenolje og salt og pepper.

Sett stekeovnen på 230 grader (bruk gjerne symbolet med vifte pluss tykk strek under)


 

Ha pizzabunnen på et bakepapir, og pensle pizzaen med olivenolje. 

Ha laks i fine skiver, løkringer og skiver av tomat over hele pizzaen.

Ha på salt og pepper etter smak.

Stek  7 minutter på øverste rille.


 

 

Pizza!

 

#pizza #laksepizza #pizzamedlaks #tzatziki #sitronyoghurt #middag #hverdagsmiddag #hverdagsmat

 

 

 

 

Print

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

3 thoughts on “Pizza med laks

  1. Ingen tror på meg når jeg sier dette var godt! Jeg hadde på litt maldonsalt i tillegg til parmesan. Kjempegodt faktisk!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top