Tortilla Caprese

Jeg elsker å lage mat. Det er særlig to ting som gjør meg veldig glad når det gjelder matlaging, det ene er å bruke god tid på kjøkkenet, lage mat som skal putre lenge – gjerne til sånn passe mange gjester – planlegge tilbehør og dessert og bare kose meg med alt sammen.

Det andre er superrask mat som smaker kjempegodt. Noe deilig jeg kan servere til familien på et øyeblikk, uten at mann og barn står og drar meg i genseren og lurer på når maten er ferdig. (Det er særlig cowboyen som er den utålmodige her.)

Dette er en slik rett. Kjøp noen tortillas og ha litt pesto, soltørket tomat og mozzarella på. Stek dem i panna og server. Det er det, sånn pluss/minus.  Kan det bli enklere? Også smaker det skikkelig, skikkelig godt!

Tortilla Caprese finner du også på den fine matappen min.

Nok til 4

Fra kjøkkenbenk til middagsbord, ca 20 minutter. Litt avhengig av om du har to stekepanner eller ikke.

Dette trenger du

8-12 tortillas, jeg bruker store fullkorntortillas
romtemperert smør
pesto, kjøp en eller lag din egen
soltørket tomat
mozzarella
frisk urter, som f.eks. oregano, basilikum, rosmarin eller timian
ristede pinjekjerner
pepper

Slik gjør du 

Sett en eller to stekepanner på middels høy varme. 

Smør smør på en av sidene på tortillaen, den skal stekes på smørsiden.

Ha ingrediensene klare. 

Smør på pesto, pepre litt, ha litt hakket soltørket tomat oppå, og fordel biter av mozzarella.

Ha gjerne litt finhakket urter og pinjekjerner på også.

Stek til tortillaen er brun og crispy under. Løft litt med stekespaden og sjekk.

God middag!

 

#tortilla #tortillapizza #caprese #tortillacaprese #pizza #middag #hverdagsmat 
 

 

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

4 thoughts on “Tortilla Caprese

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top