Omelett med spirer

Omelett er min fastfood. Mamma laget mye omelett til oss når vi var små, det var et raskt og varmt måltid til oss barna når vi var i farta. Det samme gjør jeg til mine egne barn, for eksempel mellom barnehage/skole og en fotballtrening som kommer litt tett på. Dessuten så kan du bruke det meste på en omelett. Ulike typer grønnsaker, kjøtt, urter og ost. Tilpasset smaken til den enkelte. Veldig anvendelig! 

Omelett er også super lunsjmat – som  denne sunne saken med gurkemeie, ingefær og reddikspirer. Jeg fikk tilgang til noen gurkemeierøtter for første gang i mitt liv, og gurkemeie er i familie med ingefær. Jeg rev derfor litt av begge type røtter og hadde i omeletten, og når den var ferdig ble den toppet med den smaksrike reddikspiren. For en vitaminbombe av en lunsj! Veldig godt, og veldig bra for deg. Gurkemeie kan også blandes inn som tørt krydder, selvsagt. Eller droppes.

Nok til 1 lunsjomelett

Fra kjøkkenbenk til lunsjbord

Dette trenger du

4 egg
1/4 – 1/2 ts salt
6 ss vann
litt ingefærrot
litt gurkemeierot eller krydder
reddikspirer

Slik gjør du

Ha egg, salt og vann i en bolle.

Pisk til det skummer.

Sett stekepanna på middels/middels lav varme.

Bruk smør eller plantemargarin når du steker.  

Til en omelett trenger du ikke mer en en cm av hver type rot, som du river og drysser i omeletten etter at den har vært i panna en stund.

Når omeletten har stivnet helt, kan du toppe med noen spirer. Reddikspirene er sterke på smak, så du trenger ikke så mange.

Et sunt kick i høstmørket!

 

#omelett #spirer #reddikspirer #gurkemeie #ingefær #lunsj

   

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

3 thoughts on “Omelett med spirer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top