Rosmarin-poteter

Poteten kan brukes til alt. Ja. Det kan den faktisk. Nesten, i hvert fall.

Disse lager jeg ofte som tilbehør til kjøtt. Av og til legger jeg på noen sherrytomater 10 minutter før de ferdige, så får du bakte tomater med på kjøpet.

Eller jeg steker noen biter chorizo-pølse som jeg blander i, så er det som en egen rett,  som del av en tapas-buffet eller lignende. Eller med både tomat og chorizo.

Finn din favoritt-variant!

Fra kjøkkenbenk til middagsbord 50 minutter.

Dette trenger du

Partypoteter som kan spise med skallet på f.eks.  amandinepoteter
(Kjøper du andre poteter kan det hende de trenger litt lenger tid i ovnen)
fersk rosmarin
olivenolje
grovt havsalt

Slik gjør du

Sett stekeovnen på 200 grader.

Skjær så mange poteter du vil ha i båter.

Skvett ganske raust med olivenolje over (på en kilo vil jeg tro jeg har 1/2-1 dl olivenolje).

Dryss grovt salt over, og masse finhakket fersk rosmarin. Sett i ovnen med en gang.

Etter 40 minutter ser potetene omtrent slik ut.

Deilige poteter som kan brukes til nesten alt.:-) 

#poteter #amandinepoteter #rosmarinpoteter #tilbehør #grillmat #ovnsbaktepoteter #oppskrift #mat #middag

 

Print

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top