Urtepoteter

Så fort sola titter frem om våren dukker disse potetene opp som tilbehør til mye av det jeg setter på bordet. Og jeg fortsetter å servere dem gjennom sommeren. 

Enten bruker jeg deilige norske nypoteter, eventuelt kan du også bruke f.eks. amandine-poteter. Bruk i hvert fall små partypoteter med kort koketid som skal spises med skallet på.

Jeg bruker som regel en kombinasjon av to forskjellige urter, gjerne to av disse: Basilikum, koriander, persille og gressløk. Men du kan selvsagt også bare holde deg til en type urt.

Alle liker disse potetene. Man er bare rett og slett nødt til å like disse potetene.

Nok som tilbehør til 4 personer

Fra kjøkkenbenk til middagsbord, 25 minutter

Dette trenger du

1 kg partypoteter
4-5 ss god olivenolje
1-2 ss grovt havsalt
saften fra 1/2 sitron
2 never hakket fersk urt

Slik gjør du

Kok potetene etter anvisning på pakken.

Ha over olivenolje, sitronsaft og grovt salt. Bland godt. 

Dryss over masse ferske urter og server.

#urtepoteter #nypoteter #tilbehør #urt #urter #sitron #salt #olivenolje #amandinepoteter 

 

 
 

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

7 thoughts on “Urtepoteter

  1. Tror kanskje du har verdens mest fristende matblogg Kjersti! :-). Masse godt jeg skal prøve her! Stå på jeg følger spent med videre!! 🙂 Hilsen Nina! (vi gikk vel i grunn på skolen sammen vi hehe)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top