Pasta med kylling og blåmuggost

Cowboyen og jeg elsker blåmuggost. Ofte ender vi opp med ost og kjeks etter at barna har lagt seg i helgene. Og det hadde nesten holdt med en god roquefort til oss. Eller to. Så hvis jeg trenger å blidgjøre min kjære litt, så er det bare å shoppe inn litt blått.  

Jeg har tidligere brukt å servere en deilig indrefilet med blåmuggsaus som jeg ikke har fått laget til bloggen ennå, og denne salaten med pære og blåmugg er også fantastisk god.

Men dette er virkelig en vinner hjemme hos oss. Denne enkle, raske – og dødsgode!! (litt fjortis, men pytt, pytt) – pastaen med kylling, blåmuggost, asparges og valnøtter.

NAM! Dette er helgekos, det.

Nok til 2

Fra kjøkkenbenk til middagsbord, 20-30 minutter.

Dette trenger du

300 gram tagliatelle, eller annen lang pasta
150 gram blåmuggost, f.eks. roquefort eller gorgonzola
2 kyllingfileter
50 gram smør
4 stk asparges eller flere små aspargestopper
75 gram valnøtter
1 dl kremfløte
100 gram parmesan revet

Slik gjør du

Sett på pastavann.

Rist valnøttene i tørr stekepanne, eller ha de i fem min i ovn på 180 grader.

Kutt kyllingfilet i biter og stek i halvparten av smøret sammen med salt og pepper. 

Kutt de to nederste cm på aspargesen og skrell den nederste delen med potetskreller. Kutt aspargesen i biter.

Smelt resten av smøret i en kjele og ha i blåmuggost og fløte. 

Mens pastaen koker har du i kylling og asparges i sausen.

Server med valnøtter på toppen og revet parmesan. Ha gjerne noe godt brød ved siden av. 

 

Sa jeg nam? NAM!

 

#pasta #blåmugg #kylling #blåmuggsaus #valnøtter #helgekos #kosemat #pastamedblåmuggsaus #spagetti #italiensk 

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

2 thoughts on “Pasta med kylling og blåmuggost

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top