Påskedigg

Nå er det straks ferie for de fleste, og her kommer det noen tips fra bloggen til gode ting å lage i påskeferien.

(Skal du ikke ha noe særlig ferie? Husk at min matapp har åpnet 24/7:))

 

FROKOST

Disse frokostmuffinsene med egg & bacon er rett og slett uimotståelige! Kjempepopulære, og veldig lette å lage. 

Ikke så fristet til å starte dagen med bacon? Da anbefaler jeg mormors eggerøre. Påskegul, fyldig og silkemyk. 

LUNSJ

Disse lefserullene med pesto, skinke og oregano kan serveres til lunsj, forrett eller de kan bli med i sekken. Mine favoritt-lefser!

TURMAT

Denne enkle pølselapskausen smaker ekstra godt i termos, og er et familievennlig valg på tur! 

MIDDAG

Denne retten kalles bacalam. Den kan du lage med påskens lam, og det er en bacalao-inspirert sak med løk, tomat  og olivenolje. Deilig!

NOE SØTT

Denne kaka er like grei å lage på hytta som hjemme. Myk – litt marsipanaktig nesten – med bringebær og pistasjnøtter. Nam!

SNACKS

Jeg har forelsket meg i hummus. En lettvint og god dip laget av kikerter, hvitløk, olivenolje og sitron. Nydelig å bruke sammen med kjeks eller f.eks. pitabrød.

GOD PÅSKE!

  

 

Hos meg finner du helt vanlig mat. Enkle og gode retter som alle kan klare å lage. Overlat trøflene til kokkene, og kos deg på kjøkkenet!
Posts created 749

2 thoughts on “Påskedigg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top